قهرمان در رویارویی با حقیقت عریان

بنوشه فرهت
02:007490

In the face of unadulterated truth, the Hero confronts | An interview with Alireza Sherafati, Mehrdad Zavareh Mohammadi, Shahab Mirzaeian

مدیر پانل: بنوشه فرهت

شرافتی: همان‌طور که عوام تعریف‌شان از معماری به یک ظاهر زیبا یا یک نمای زیبا و کاری هیجان‌انگیز محدود می‌شود، دانشجویان معماری هم عمق ماجرا را نمی‌بینند. دانشگاه به‌جای آنکه دست دانشجو را بگیرد و ورای پوسته، حقیقت معماری را به او نشان دهد، تنها به یک آموزش سطحی بسنده می‌کند. نتیجۀ تقلیل آموزش معماری به یک پوستۀ ظاهری از آن توسط دانشگاه‌ها، ارزش‌گذاری سطحی بچه‌ها از معماری است.

زواره محمدی: دانش‌آموختگان معماری احساس می‌کنند که گل زدن در معماری فقط با طراح شدن و طراحی میسر است. نمی‌دانند که می‌توانند در بخش دیگری از رشتۀ معماری فعالیت کنند و به‌واسطۀ آن به شهرت، امنیت مالی و وجهۀ حرفه‌ای برسند. جدا از فرایند آموزش نادرست در دانشگاه‌ها و ظرفیت محدود پروژه‌ها، مقصر بخشی از این طرز تفکر اشتباه جاافتاده نسبت به معماری و طراحی، ما هستیم که در این حوزه کسب‌وکاری برای خودمان داریم.

میرزائیان: دانش‌آموختگان معماری احساس می‌کنند که گل زدن در معماری فقط با طراح شدن و طراحی میسر است. نمی‌دانند که می‌توانند در بخش دیگری از رشتۀ معماری فعالیت کنند و به‌واسطۀ آن به شهرت، امنیت مالی و وجهۀ حرفه‌ای برسند. جدا از فرایند آموزش نادرست در دانشگاه‌ها و ظرفیت محدود پروژه‌ها، مقصر بخشی از این طرز تفکر اشتباه جاافتاده نسبت به معماری و طراحی، ما هستیم که در این حوزه کسب‌وکاری برای خودمان داریم.


عکاس: نازنین حمصی

لینک کوتاه
https://koochemag.ir/?p=13424

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند