جوایز معماری فرصتی برای خوانش مجدد معماری، شکلگیری خط فکری معمار و بهانهای برای ایجاد انگیزه و دادن اعتبار به او و کاری است که انجام میدهد که از دورۀ مشخصی به بعد جای معمار مؤلف را بهعنوان متولی جریان معماری گرفت و امروز در کنار بعد فرهنگی در این تعدد و تکثر توأم با تکرار به کسبوکار مدرنی بدل شده است که هم میتواند فرصتی برای صعود باشد، هم عاملی برای سقوط.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
سرمقاله
- جوایز معماری کسب و کار من است | مرتضی خیاط پور نجیب
دوسیه
- جزیرۀ سرگردان: بهسوی جایزۀ همهشمول | مهدی گرامی
- ردپای تاریخی اندیشههای انتزاعی بر واقعیت | امين سلطان پور
- آنچه تا امروز از جوایز معماری آموختم | گفتوگو با محمد کانی سواران، اوژن سلیمی، معین نیک آیین و مهراد حبیبی
- رویارویی با اثر با حفظ فاصلۀ زمانی؛ نگاهی انتقادی به چهار پروژۀ برگزیده در سالهای اخیر | علی اکبری
- زیباتر از تحول، ایستادن برای تحول است | گفتوگو با کامران افشار نادری، کامران حیرتی و هومن بالازاده
- باز-زی؛ بازخوانی داستان معماری به روایت تجربه | گفتوگو با رضا دانشمیر، آرش مظفری و مهران خوشرو
- میرا؛ به نام عدالت همگان به اسارت کشیده شدهاند | گفتوگو با علیرضا شرافتی، آرش نصیری و محمدرضا قدوسی
- جوایز معماری / معماری جوایز | گفتوگو با محمد عرب، الهام گرامی زاده نائینی و عاطفه کرباسی
سیتی اسکن
- نظریۀ انتقادی و نظریۀ سنتی: تأملی دربارۀ دو شیوۀ شناخت | علیرضا خادم
- برنر و تلقی او از چیستی نظریۀ انتقادی شهری | محمد باقری زمانی
آرکی تایپ
- شبهمعماری مرتجع یا واپسگرایی مبتذل؛ نقدی بر طاقگرایی در معماری امروز ایران | علی اکبری
چاپخانه
- ناحیۀ نوآوری شهری از نظریه تا عمل | مجتبی رفیعیان
- مرور و معرفی کتاب | حمیده گرروسی و امیر فتحی فرزانه
- چرا باید نوشت؟ ضرورت نوشتن از کتابخانۀ امام محمد غزالی تا کشتی پاتریس | محمدصالح شکوهی بیدهندی
- سرنخ تاریخ؛ ردپای ترسیم | کیمیا ساری
- دست؛ میانجیگر خیال و تجسدیافتگی خیال معمار | پریسا احمدیان
- دفترچۀ طراحی؛ ساختن فضای باز همگانی | رضا زارع چهارراهی