Tehran: Metropolis without vision, burdened by the desire for transformation | Reyhan Safari
Since I am an urban transportation planner, I am familiar with the challenges associated with making a city bike-friendly. It is associated with significant expenses and does not provide any direct revenue to the city. Despite this, a cycling-friendly city contributes significantly to the quality of life of its citizens regardless of whether they ride bicycles. Do you think that Tehran will become a bicycle-friendly city in the near future?
بهعنوان یک برنامهریز حملونقل شهری میدانم که دوستدار دوچرخه کردن شهر بههیچوجه کار آسانی نیست. هزینۀ هنگفتی دارد و بهطور مستقیم درآمدی عاید شهر نمیشود، اما اگر شهری دوستدار دوچرخه شود، کیفیت زیستی شهروندانش فارغ از دوچرخهسوار بودنشان چندین برابر نمیشود. آیا رؤیای دوچرخهسواری تهران واقعی میشود؟
عکاس: رضا اسعدی
بدون دیدگاه