دارایی‌های شهری مشهد؛ به‌سوی کالایی‌شدن یا رقابت‌پذیری شهری؟

هومن قهرمانی
کمتر از یک دقیقه1.8K0

Urban assets of Mashhad; a race for commoditization of urban life or simply an urban competitiveness? | Hooman Ghahremani

Urban characteristics and public spaces of Mashhad’s downtown are the product and subordinate to the will and the passion of authorities and billionaires. That passion obtrudes themselves on needs and demands of the citizens of Mashhad. But easy to speculate, the justification for such intrusive interventions is the future and competitive perspective of Mashhad as the cultural and educational capital of Islamic world.

آنچه فرم شهر و فضاهای عمومی را در هستۀ مرکزی شهر مشهد شکل داده است، خواست و ارادۀ صاحبان قدرت و ثروت است که از تقاضا و نیازهای زائران و مجاوران پیشی گرفته است. توجیه‌گر این مداخلات، چشم‌انداز رقابتی شهر مشهد است: «قطب فرهنگی-تبلیغی جهان اسلام».

لینک کوتاه
https://koochemag.ir/?p=3365

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند